WoW-makroer.

WoW-makroer.

Bringer automatisert godhet til Instance Podcast.

Makro tips # 9: Stanser.

Dette er fra forekomsten 138, ved tidsindeks 1:31:33.

Dette segmentet ble ledet av en e-post til showet fra Shooter, en jeger som onsket a vite hvordan a passe alle sine aspekter og evner pa deres handlingslinje. Selvfolgelig har mange av de foregaende tipsene fokusert pa a gjore nettopp det, sa det kan lonne seg bare for a gjennomga noen av de temaene som er dekket sa langt.

Imidlertid er problemet jegere ansiktet at aspektene er. Stanser er en funksjon i flere klasser; de representerer forskjellige moduser & # 8221; for karakterklassen. De apenbare eksemplene er raseri, kamp og beskyttelse for krigere, men Stealth teller ogsa som en holdning, som de ulike druddannene og dodsridderen opplever. Tilsynelatende teller Shadowform for prester, Ghostwolf for Shaman og Demon Form for warlocks ogsa som stillinger. Nar enkelte tegn bytter til en holdning, endrer handlingslinjen sin: det betyr at de kan handtere evner som oppstar i hver stilling ganske enkelt, og gir mye plass til a passe inn i.

Som en ekstra bonus kan makroer ogsa oppdage stillinger og administrere evner tilsvarende. Dette kan v re nyttig for makroer du plasserer pa andre barer pa skjermen din (for eksempel sidehandlinger i stedet for standardversjonen), eller for tegn med stillinger som ikke bytter handlingslinjen.

Nar du legger inn folgende tekst i en makro, kan du sette opp betingelsene pa denne maten:

& # 8230; hvor & # 8216; nummer & # 8217; bor erstattes av nummeret som star for din holdning (se http://www.wowwiki.com/Stance for en oversikt) og & # 8216; evne & # 8217; er navnet pa evnen du vil bruke. Sa en rogue kan ha:

/ bruk [holdning: 0] frostvevsband.

Dette ville tillate dem a bandasje hvis ubevoktet, men ville bytte til sap hvis de gikk i skygge. Du kan ogsa bruke & # 8216; nostance & # 8217; a oppdage om du ikke er i en bestemt holdning. For eksempel, for en kriger:

/ cast [nostance: 2] Defensive Stance.

/ cast [holdning: 2] Staverefleksjon.

Dette vil gjelde Spell Reflection, hvis i Defensive Stance. Hvis krigeren ikke er i riktig stilling for a kaste dette, vil den forste knappetrykket bytte dem til den og den andre vil aktivere den.

Siden mange stillinger gir deg en ny handlingslinje, kan det v re enklere a bare ha en knapp som lar deg bytte raskt mellom disse. For eksempel:

/ cast [nomodifier] Blood Presence.

/ cast [modifier: alt] Frost Presence.

/ kast [modifikator: skift] Uheldig n rv r.

Hvis du vil v re spesielt smart, kan du til og med bygge i variasjoner slik at makroen aldri viste standarden du er i oyeblikket i & # 8211; men den enkleste maten a gjore dette pa, ville v re med kombinert conditionals, hvilket havn ikke var dekket her enna.

Makro tips # 8: Hver og en er en vinner.

Dette tipset er fra forekomsten 137, ved tidsindeks 1:31:34.

Dette bygger pa tips # 7, som introduserte ideen om «# 8216; win & # 8217; knapper. Ideen med vinneknappene er a fa mest mulig ut av evner og pyntegjenstander ved a bruke dem sammen & # 8211; men det er ingen grunn til at du ikke kan knytte deg i en pynte eller et spesielt angrep til nesten alle mulighetene du aktiverer. Bortsett fra at det genererer mange irriterende feilmeldinger.

La oss anta at du vil bruke evner og sa ofte sa ofte som mulig, og legg dem inn i hver makro du lager. Du far sannsynligvis feilmeldinger nesten hver gang du trykker pa en knapp. Du kan imidlertid kvitte seg med feilmeldingene pa skjermen ved a sette dette pa slutten av makroene dine:

Men du vil fortsatt hore feilmeldingene. Det er et skript som vil stoppe det, men for oyeblikket er det enklest a unnga a hore disse meldingene bare a apne grensesnittmenyen, ga til & # 8220; Lyd og stemme & # 8221; alternativet og sla av talte feilmeldinger. Dette slar imidlertid av alle feilmeldingene dine, ikke bare de som er fra kamp.

Makrospiss # 7: «Vinn» -knappene.

Dette tipset er fra forekomsten 137, ved tidsindeks 1:53:39.

Det er et element du kan plukke i Alterac Valley – en odelagt I.W.I.N. Knapp. Det er en mild drap pa alle de spillerne som tror at litt makrokode vil hjelpe dem a dominere PvP. Det kan ikke selvsagt, men a vite hvordan «vinn» -knapper fungerer, kan hjelpe litt, bade i PvP og PvE.

Ideen er enkel: du trykker pa en knapp og aktiverer sa mange av dine spesielle evner eller forbedrer elementer som du kan samtidig, for a fa mest mulig kombinert kraft til ditt neste angrep. Vanligvis kan makroer bare gjore en ting om gangen. Dette er takket v re den globale nedkjolingen, som forhindrer at makroer blir overdrevne og begrenser «botting» (automatisk spilling). Denne forsinkelsen er vanligvis 1,5 sekunder, selv om det er unntak, og hastigheten din kan pavirke dette.

Derfor har tidligere makrosegmenter fokusert pa a la deg velge hvilken evne til a bruke neste, men det er det. Det er imidlertid noen elementer og evner som ikke aktiverer den globale nedkjolingen. Du finner en liste over disse pa www.wowwiki.com/Cooldown. Du kan bruke en makro til a aktivere flere av disse samtidig.

Eksemplet gitt i dette segmentet var for rogues. Legg merke til at ShowToolTip-kommandoen er kvalifisert – igjen, dette kan v re noe a se etter i fremtidige segmenter – slik at det alltid viser kjernevnen, ikke den forste kraften du vil bruke for a forbedre den.

/ kaste kaldt blod.

Dette vil forsoke a aktivere begge pyntegjenstander – selv om feltproving av en versjon av dette jeg vanligvis bare far en til ild, men det kan v re en pynt med pyntegjenstander jeg bruker – og gi en 100% sjanse til at eviscerat treffes som en kritisk.

Versjoner for andre klasser og spesifikasjoner vil selvsagt variere avhengig av de spesielle evnene du vil aktivere, men det generelle formatet vil v re det samme: Forst en kommando for a vise verktoytipset for hovedegenskapen du vil bruke, deretter en liste over oyeblikkelig- bruk elementer for a aktivere, en liste over nedkjolingsfrie evne-baserte power-ups og deretter kjernevnen pa slutten. Folges, selvfolgelig, av stralende seier. *

* Notatdefinisjoner av & # 8220; stralende seier & # 8221; kan variere, og din erfaring kan ogsa inkludere & # 8220; ignoble nederlag & # 8221 ;.

Makro tips # 6: Gull tigger.

Dette tipset er fra instansen 135, ved tidsindeks 1:26:08.

Ja, dette var en spok. Jeg hadde hort sa mange tips i de siste viser om a tjene penger – spesielt fra auksjonshuset – at jeg bare folte meg som a satirisere emnet litt. Tross alt, hvis jeg ikke kan ha litt moro med dette segmentet, hva er poenget?

Makroen jeg beskrev er enkel:

/ si plx g10d n ep1x.

Sa, hvorfor «en gammel klassisk makro»? Fordi dette er den typen ting som gull-selgere (og tiggere) har brukt til spamhandel og generelle kanaler i mange ar. Alt det gjor er a komme opp med en darlig stavet budmelding («vennligst gull og epics»). Det er svakt leet-speak, og vaguelt basert pa hvilke forkortelser jeg fortsatt ser i spillet.

Det er faktisk noen nyttige applikasjoner av / si kommandoer i makroer, som kan kaste opp i fremtidige segmenter, men la oss ikke bli distrahert av nytte for oyeblikket.

Sa hvorfor sa jeg at dette var en utnyttelse? Vel, jeg skjonte at det verste som kunne skje var at noen ikke fikk vitsen, provde dette og fikk satt pa / ignorer listene eller rapporterte. Jeg sa at dette var en utnyttelse, slik at bare folk som var villige til a bruke utnyttelser, faktisk ville prove det. Tanken var at ingen som faktisk tok slike ting pa alvor, ville utilsiktet komme inn i trobbel.

Som en annen stor anelse om at dette bare var for moro, nevnte den siste delen av segmentet at man hadde en makro som lar tegnene med gruvedrift dykke pa fiske noder. Dette er en nikk til en annen nybegynnende spokling («d00d, hvordan har du min 4 fisk?»), Noe som burde v re ganske opplagt hvis du prover google-sok.

Makrospiss # 5: Castsequence (nedkjoling)

Dette tipset er fra forekomsten 133, ved tidsindeks 1:44:42.

Dette er sannsynligvis et av de mest nyttige elementene i makroer. Igjen er hovedfunksjonen a handtere det rene volumet av evner og elementer de fleste tegn pa hoyt niva vil ha, ved a gjemme ting som ikke er brukbare. Det tillater ogsa enkle kjeder av evner a bli satt sammen, for a forenkle rutinemonstre av knappestopp.

Eksemplet som gis – igjen – fokuserer pa helbredende elementer, fordi disse er ting som de fleste tegn vil ha.

/ castsequence reset = 60 Frostweave bandasjer, resurgent healing potion.

Igjen, selvfolgelig, folk bor bytte i de spesielle elementene de tilfeldigvis har. Du kan liste sa mange ting som du vil; du trenger bare a skille dem med kommaer.

Bruke en bandasje gir en 60 sekunders debuff for a v re nylig bandasje. I lopet av den tiden kan du ikke bruke en annen bandasje – og det er ikke mye poeng a ha bandasjer opp pa verktoylinjen din pa den tiden. Sa vil denne makroen holde oversikt over tid og skjule bandasene til debuffen utloper. I lopet av den tiden vil det sette opp noe mer nyttig istedet (i dette tilfellet en potion).

Merk at dette ikke nodvendigvis er den mest nyttige makroen – du vil kanskje ha potions som standard, for eksempel for a fa deg ut av en stram losning i kamp. Det er imidlertid et klart eksempel pa formatet til disse makroene, og derfor valgte jeg det for dette segmentet. Det finnes mater a lose dette problemet pa (a ha potions i kamp og castsequence pa andre tidspunkter) ved hjelp av flere betingelser, men igjen, det er en mer komplisert type makro for et senere segment.

Castsequence kan ogsa brukes til a handtere evner – det andre eksemplet fra segmentet illustrerer dette.

/ castsequence reset = 10 multi-shot, jevn skudd, jevn skudd, jevn skudd.

Dette bruker multi-shot nar det er mulig, og stot skutt mellom nedkjoling. (Det kan v re nodvendig a sette inn et annet stabilt skudd eller to avhengig av hvor raskt et tegn kan komme gjennom listen.)

Faktisk kan du kjede sammen evner og elementer ved hjelp av denne kommandoen. For eksempel kan en Resto-sjaman bruke denne linjen i en makro:

/ castsequence reset = 6 Riptide, Super Healing Potion.

Dette vil hovedsakelig v re til nytte for a holde sjamanen levende; det ville kaste sin umiddelbare helbredelse hvis den var tilgjengelig (dvs. utenfor 6 sekunders nedkjoling), men hvis det ikke var det, ville det aktivere en potion i stedet.

Det finnes andre mater a tilbakestille en castsequence, noe som gjor den enda mer nyttig – igjen, det er noe for et fremtidig segment.


Comments are closed.

Hilsen! Vil du spille i det mest populære kasinoet? Vi samlet det for deg. Klikk her nå!